“Ik geloofde niet dat het me ooit ging lukken”

Aldus een klant na afloop van het coachen. Het doel was haar taken, klussen en wensen weer te kunnen doen binnen haar tijd en mogelijkheden. Ze wilde erg graag aan de slag met dingen die al heel lang lagen te wachten. “Mijn hoofd zit vol van dingen die móéten gebeuren en die ik wíl. Het loopt door elkaar, ik word er onrustig van en er komt weinig uit mijn handen. Het vreet energie en dat heb ik nu juist niet over.”

Samen hebben we een grote takenlijst gemaakt waarin echt alles stond en vervolgens een kleine actielijst met overzichtelijke kleine stapjes én een tijdsplanning. Dit gaf zoveel ruimte in haar hoofd dat ze meteen enthousiast aan de slag ging. Tussen de afspraken in appte ze mij over de vorderingen die ze maakte, maar ook over de hobbels die ze tegenkwam. Ik appte haar dan weer complimenten, tips en andere raad terug.

Bij onze laatste afspraak waren er al heel wat taken van haar lijst af. Die waren gedaan, soms geschrapt of bijgesteld omdat ze tijdens onze gesprekken besloten had dat het ánders kon of zelfs niet meer hoefde. Er was nog genoeg te doen, maar ze had er nu grip op en wist hoe ze het aan kon pakken. Haar grootste en belangrijkste klus, die al zo lang op haar schouders drukte, naderde óók zijn voltooiing.
Twee weken daarna appte zij dat die zwaarste klus af was. “Het geeft een heel bijzonder gevoel dit eindelijk te kunnen afronden. Ik heb nu gewoon weer ruimte voor andere dingen.”

Het is heel bijzonder iemand zo te kunnen helpen dat rust en ruimte weer terugkomen. Één van de dingen die ze leerde was om te kijken of een taak nog echt moest gebeuren. En als dit wel zo was, of het ook iets gemakkelijker kon, bijvoorbeeld door het wat minder perfect te willen doen of er hulp bij te vragen.

Aan het einde van deze 3 afspraken liet ik een blij en opgeruimd iemand achter. Het hoeft helemaal geen langdurig traject te zijn om weer orde op zaken te krijgen in je agenda, taken en wensen. Maar je hoeft het dus niet alleen te doen. Hulp erbij vragen is een eerste stap!

 

Ine Ordent is jarig!

Op 1 januari is het feest !!

Ine Ordent bestaat dan alweer 1 jaar. Sinds 1 januari 2021 ben ik officieel begonnen met mijn bedrijf.
Als Zzp’er bied ik mijn diensten aan in Woerden en omgeving:  helpen bij het opruimen, ordenen en overzicht krijgen in je huis. Samen een keuken handig indelen, kledingkasten opschonen of een hobbykamer weer begaanbaar en zodoende ook weer bruikbaar maken. Opruimen vóór een verhuizing. Maar ook erna; 5 jaar na een verhuizing dozen leegmaken en een studeerkamer inrichten. Heel verschillend maar allemaal even mooi.
Mijn klanten waren allemaal erg blij met het resultaat. En dat ze de stap hebben gezet om professionele hulp te vragen. En het doet ook míj echt plezier iemand te helpen weer rust en ruimte te krijgen.

En wie jarig is trakteert en daarom heb ik een cadeautje voor je:
Ik geef een korting van één uur op de eerste werkafspraak die je maakt in de maand januari. 
– Deze korting is geldig op een van de pakketten die hier te vinden zijn.
– De afspraak wordt gemaakt in januari 2022, maar kan ook later plaatsvinden.
– De korting wordt één keer gegeven.
– De korting wordt verrekend op de factuur van het pakket.
Het uurtarief is €50 (vrijgesteld van BTW).
De gewone algemene voorwaarden gelden ook hier.

Maak nu een afspraak

Dag van de zorg voor morgen

Wist je dat 31 oktober de “Dag voor de zorg van morgen” is?

Moet ik mij dan zorgen maken over de dag van morgen? Nou, liever niet! Maar je kunt wél alvast zorgen vóór morgen.

Bijvoorbeeld door zoiets als een (levens)testament op te laten maken. Hiervoor moet je  nadenken over alles wat er moet gebeuren als je het zelf niet meer kunt regelen. Daarbij denk je waarschijnlijk ook aan allerlei spullen die je hebt en wat daarmee moet gebeuren. Is er iets dat je wilt bewaren om speciaal aan iemand te geven en andere dingen waar je een speciale bestemming voor hebt? Dan zorg je dat het beschreven wordt.

Je komt er dan waarschijnlijk ook achter dat er dingen zijn waarvoor je geen bestemming hebt. Begin daar nu alvast eens met opruimen. Want waarom zou je wachten tot het moment dat je echt móet? Start met de spullen die je niet meer gebruikt, zoals de boeken of CD’s die op zolder liggen, een geërfd servies, speelgoed van je kinderen en vul maar aan. Deze dingen kun je nu rustig uitzoeken en weggeven aan mensen of organisaties die er blij mee zijn. Wat jij nu opruimt hoeven anderen later niet meer voor jou te doen.

Gelukkig is het nu nog vandaag. En vandaag mag je genieten van alles wat je hebt.
Dus gebruik gewoon de mooie spullen die je hebt. Dek de tafel met je mooie servies en glazen. Draag dat mooie horloge of speciale kledingstuk. Het is toch veel fijner om het nu niet alleen te hebben maar ook te gebruiken.
Zie zo, dat ruimt op 😉

Plannen op vakantie….. doe jij het?

Plannen op vakantie

Plannen op vakantie… doe jij het?

Ben jij op vakantie ook een planner? En is er in jouw planning ook ruimte voor rust en spontaniteit? En…. durf jij af te wijken van het oorspronkelijke plan?

Afgelopen week stonden mijn man en ik op een camping in de provincie Groningen. Helaas was het weer minder goed dan waar je op hoopt in mei, regelmatig moesten we tijdens onze fietstochten schuilen of de regenkleding aantrekken. Dus toen het weerbericht beloofde dat donderdag de zonnigste en droogste dag van de week zou worden, wilden we deze dag zo goed mogelijk benutten. We begonnen met de voorbereiding. Als eerste kozen we het gebied uit waar we wilden fietsen: dat werd boven de stad Groningen. Vervolgens zochten we het beginpunt met een parkeerplek voor de auto. Daarna stippelden we de fietsknooppuntenroute uit. Woensdagavond zette mijn man de fietsen alvast op de fietsendrager, alles klaar voor vertrek. ’s Morgens maakten we de koffie en lunch voor onderweg en de dag kon beginnen! We fietsten een prachtige route door natuurgebieden en kleine dorpjes richting de Waddenzee. We namen alle tijd om even af te stappen en binnen te kijken bij de mooie kerkjes onderweg. In Hornhuizen kon je zelfs de toren beklimmen en zagen we Schiermonnikoog al liggen. Op de Waddendijk aten we onze lunch en fietsten weer verder langs kleurrijke bollenvelden(!) en meer leuke dorpjes. Als mooie, onverwachte, afsluiting van de dag vonden we in Bedum ,onverwacht, een restaurant met verwarmd terras om uit eten te gaan.

Het werd ook echt de mooiste dag van de week. En dat kwam niet alleen door het weer. Juist de voorbereiding zorgde voor rust. Daardoor kwam er ruimte om tijdens de dag gewoon de dingen te laten gebeuren. En dat is precies wat je wilt tijdens je vakantie.

Vooraf een planning maken voor een dagje fietsen (of wandelen of shoppen) loont; er komt rust en ruimte voor óngeplande dingen.

De beste tips voor jouw voorjaarsschoonmaak

De dagen worden langer, het zonnetje geeft meer warmte en de natuur wordt weer wakker. Het is voorjaar! Je voelt je vrolijker en krijgt meer energie.  En dat is precies wat je nodig hebt om je huis eens lekker op te ruimen en schoon te maken. Onze oma’s en moeders wisten er wel raad mee, maar hoe pak je nù de voorjaarsschoonmaak aan? Met deze 5 basistips maak je een vliegende start.

  • Maak een plan.
    De voorjaarsschoonmaak is een grote taak. Om het tot een goed einde te brengen heb je een haalbaar plan nodig. Bedenk hoeveel tijd je hebt en bekijk per ruimte wat je allemaal wilt doen. Als je het opschrijft, kun je straks fijn afstrepen wat klaar is. Hou het leuk; het hoeft niet allemaal af in één week.
  • Een goed begin is het halve werk.
    Kijk welke schoonmaakmiddelen, emmers, doekjes en sponzen je in huis hebt en wat er nog ontbreekt. Hierdoor zie je meteen welke producten je eigenlijk nooit gebruikt en wat niet goed meer is. Gooi dat weg en vul aan wat je mist.
  • Ruim eerst op.
    Bekijk tijdens het inruimen van de schoongemaakte kast meteen of alles daar wel hoort. Alles wat er niet hoort, zet je apart en breng je naar de juiste plaats zodra je klaar bent met de ruimte. Nu kun je deze ruimte af  strepen van je lijstje.
  • Laat een frisse wind waaien.
    Zet de ramen lekker open als je bezig bent en laat de frisse voorjaarswind binnen. De lucht in je huis wordt vanzelf schoon en al het stof vliegt naar buiten. Leg ook alles wat je niet kunt soppen of wassen lekker buiten. Dan ruikt alles weer schoon en fris zonder dat je er zelf iets voor hoeft te doen. Wel zo gemakkelijk toch?
  • Zorg goed voor jezelf.
    Zet een leuk muziekje op tijdens het werken. En neem regelmatig een pauze met een lekkere kop koffie of thee in het voorjaarszonnetje. Vergeet ook je lunchpauze niet! Stop op tijd want morgen is er weer een dag. En tenslotte, beloon jezelf als je klaar bent met een bos bloemen, een leuk tijdschrift of misschien wel een bezoekje aan de schoonheidsspecialist.

Nu weet ook jij raad met de voorjaarsschoonmaak! Dus laat het voorjaar nu maar komen, want straks heb je alle tijd om er ontspannen van te genieten. Of je hebt de smaak te pakken en gaat verder met opruimen.